دستگاه کارت خوان شخصی چیست؟

پاسخ به پرسش های عمومی
ارسال پست
masoudfn
پست: 5
تاریخ عضویت: چهارشنبه مارس 31, 2021 6:28 am

دستگاه کارت خوان شخصی چیست؟

پست توسط masoudfn »

کارتخوان شخصی جزء آن دسته از دستگاه‌هایی است که از طرف شرکت‌های خصوصی و psp ارائه می‌شوند. با کمک آن می‌توانید امور مالی خود را با تراکنش‌های کم یا زیاد انجام دهید. در واقع این نوع پایانه‌های فروش بیش‌تر به شکل سیار در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد و مدل‌های متنوعی هم دارد. معمولاً کسب‌ و کارهای نوپا و افرادی که تهیه نوع دیگر کارتخوان‌ها (یعنی نوع بانکی) برای‌شان سخت است، به سمت این نوع می‌روند.

لازم است بدانید سوئیچ این نوع کارتخوان‌ها از سمت شرکت‌هایی مثل شرکت‌ فن آوا کارت، فن‌آپ و امید سپه است. دریافت کارتخوان‌های شخصی شرایط آسان‌تری نسبت به نوع بانکی دارد. یعنی متقاضی نیازی به ارائه‌ مدارک مربوط به مجوزهای کسب‌ و کار ندارد، اما برای اثبات و صحه گذاشتن بر فعالیت کاری خود باید یک استشهاد محلی پر کند و در اختیار شرکت ارائه دهنده قرار بدهد. از طرفی کد مالیاتی خود را برای تایید شرکت psp و سایت شاپرک ارائه کند.


مزایای کارتخوان‌ شخصی
دستگاه‌های کارتخوان شخصی از تنوع بالایی برخوردار هستند و دست متقاضی برای دریافت مدل‌های مختلف باز است؛ یعنی از مدل‌های ارزان قیمت و قدیمی تا دستگاه‌های جدیدتر از جمله موبایل پوز و کارتخوان‌های اندرویدی در این دسته وجود دارد.

برای کسب و کارهای نوپا و کوچک مناسب است.
دریافت آن نسبت به نوع کارتخوان بانکی آسان‌تر است.
چالش‌های دستگاه کارتخوان شخصی
چالش‌های دستگاه کارتخوان شخصی

گفتیم که افرادی که فراهم کردن مدارک و شرایط لازم را برای دریافت کارتخوان بانکی ندارند به سمت کارتخوان شخصی می‌آیند. اما بهتر است بدانید یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های اصلی برای این روش، عدم پشتیبانی است. در واقع به دلیل این‌که شرکت‌های ارائه‌‌دهنده از ارائه کارتخوان شخصی سود خاصی نمی‌برند؛ بنابراین پیگیر دستگاه هم نمی‌شوند و خرابی و ایجاد مشکلات باعث دردسر متقاضی خواهد شد. به طور کلی استفاده از بیش‌تر مدل‌های کارتخوان‌ها ملزم به وجود کاغذ رول و کارت بانکی است و اگر این موارد در دسترس نباشد، عملاً نمی‌توانید از این روش برای دریافت پول استفاده کنید.

بماند که امکان قطعی ارتباط با مخابرات و اختلال و خطا در انجام تراکنش‌ها به خصوص وقتی تعداد تراکنش‌ها بالا است در عملکرد کارتخوان‌ها وجود دارد، اما درست در این نقطه است که به عنوان دارنده فروشگاه اینترنتی یا تلفنی یا حتی صاحب فروشگاه‌های فیزیکی مثل رستوران‌ها و کافه‌ها می‌توانید سراغ تهیه لینک پرداخت بروید و از آن به عنوان یک راه حل حرفه‌ای در تکمیل فرآیند خرید استفاده کنید.

کلام آخر: دستگاه کارتخوان شخصی که بیشتر به شکل سیار در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد در انجام تراکنش‌های مالی شما در کسب‌وکارتان می‌تواند یک راه مناسب باشد، اما همان‌طور که در این مطلب هم به طور کامل شرح دادیم با وجود این‌که دریافت این نوع کارتخوان نسبت به نوع بانکی آن راحت‌تر است با این حال ممکن است باز هم دچار چالش‌ها و مشکلاتی شوید و بهترین روش جایگزین، تهیه لینک پرداخت است.
ارسال پست

بازگشت به “پاسخ به پرسش های عمومی”