فروش کارتخوان سیار استان کرمان

استفاده از محصولات اصل به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش

شرکت وریفون در استان کرمان اقدام به جذب نماینده فروش کارتخوان سیار نموده است.شما می توانید با مراجعه به صفحه اصلی آدرس و مشخصات نماینده مورد نظر خود را بیابید.

کارتخوان فروشگاهی در استان کرمان

کرمان یکی دیگر از استانهای پردرخواست در زمینه دستگاه کارتخوان و علی الخصوص دستگاه های کارتخوان سیار است.این استان طبق سرشماری سال 1395 جمعیتی بالغ بر 3.2 میلیون نفر دارد با در نظر گرفتن اینکه استان کرمان به لحاظ مساحت بزرگترین استان ایران است تراکم جمعیتی برابر با ۳/۹ نفر بر کیلومتر مربع را داراست.به لحاظ تاریخی یکی از ۵ استان برتر ایران طبقه بندی می شود. استان کرمان به لحاظ ذخائر و معادن طبیعی در بین استانهای غنی شناخته می شود لذا رشد صنایع و معادن و کسب و کارهای مرتبط با آن در این استان قابل توجه است.

رشد کسب و کارها و همچنین وضعیت اقتصادی این استان به نحوی است که جمعیت از سمت روستا نشینی به سمت شهر نشینی در حال حرکت است.لذا بازارهای مبتنی بر خرده فروشی در این استان گسترش زیادی دارد و رشد صعودی را نشان میدهد.

شهر کرمان

کرمان (نام منطقه‌ای در پارسی باستان: کارمانیاکارمانا) یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان کرمان پهناورترین استان ایران در جنوب شرقی این کشور واقع است. جمعیت این شهر طبق سرشماری بر اساس آمار سال ۹۵ معادل ۷۳۸٬۷۲۴ نفر بوده‌است. جمعیت شناور ثابت شهر کرمان در روز به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد. وسعت شهر کرمان حدود ۲۴۰ کیلومتر مربع است و به دلیل وسعت شهری و جمعیت، این شهر جزو کلان‌شهرهای ایران طبقه‌بندی شده‌است. حاشیه‌نشینی مهم‌ترین مشکل کلانشهر کرمان است. کرمان به عنوان پایلوت دولت الکترونیک انتخاب شده‌است و در برنامه‌های توسعه کشور باید به شهری الکترونیکی تبدیل شود. شهر کرمان با ۱۷۵۶ متر ارتفاع از سطح دریا، سومین مرکز استان بلند و مرتفع ایران محسوب می‌شود. همین عامل ارتفاع این شهر باعث اعتدال اقلیم این شهر نسبت به سایر شهرهای نیمه کویری ایران شده است. شهرداری کرمان به پنج منطقه شهرداری تقسیم شده است.

رشد کسب و کارها و همچنین وضعیت اقتصادی این استان به نحوی است که جمعیت از سمت روستا نشینی به سمت شهر نشینی در حال حرکت است.لذا بازارهای مبتنی بر خرده فروشی در این استان گسترش زیادی دارد و رشد صعودی را نشان میدهد.

شاخص اثربخشی کارتخوان های فروشگاهی فعال سیستمی هر شرکت پرداخت در استان کرمان

در این قسمت شاخص اثربخشی کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی برای هر شرکت در هر یک از 31 استان کشور مورد بررسی قرار میگیرد. دو شرکت “بهپرداخت ملت” و “آسان پرداخت پرشین” در تمام استانها وشرکت “پرداخت الکترونیک سامان” در غالب استانها, دارای شاخص اثربخشی کارتخوان فروشگاهی بالاتراز یک هستند. همچنین اعداد این شاخص در شرکتهای “الکترونیک کارت دماوند” و “پرداخت الکترونیکپارسیان” نشان میدهد که این شرکتها نیز در برخی از استانهای کشور رقم بالاتر از یک را کسب نمودهاند.به عبارت دیگر این شرکتها به نسبت بیشتری از تعداد ابزار کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی, تراکنشهای بازار را به خود اختصاص داده اند و این حاکی از جایابی مناسبتر این شرکتها در توزیع کارتخوانهای فروشگاهی برای جذب تراکنش میباشد.

شاخص اثربخشی کارتخوان های فروشگاهی فعال سیستمی هر شرکت پرداخت در استان کرمان

اثربخشی کارتخوان فروشگاهی چیست؟

این شاخص یکی از روشهای سنجش و مقایسه شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت در فرآیند بازاریابی و نصب ابزار در بازار است. این شاخص برابر با نسبت سهم تراکنشهای کارتخوانهای فروشگاهی فعال سیستمی هرشرکت از کل, به سهم تعداد کارتخوانهای فعال سیستمی هر شرکت از کل است. به عبارت دیگر: عدد حاصل میزان اثربخشی کارتخوانهای یک شرکت در شبکه پرداخت الکترونیکی را نشان می دهد و مقدار آن بیانگر میزان توانایی یک شرکت در جذب تراکنشهای کارتخوانهای فروشگاهی شبکه شاپرک است. مثلا اگراین شاخص برای شرکتی یک باشد, یعنی سهم آن شرکت از کل تراکنشهای کارتخوانهای شبکه شاپرک به اندازه سهم تعداد کارتخوانهای آن شرکت از کل کارتخوانهای کشور است. چنانچه این شاخص برای شرکتی بالاتر از یک باشد یعنی جذب تراکنشهای آن بانک روی کارتخوان هایش بیش از سهم تعداد کارتخوان های آن شرکت از کل کارتخوان های کشوراست. بالاتر بودن این شاخص, به معنی کم بازدهتر بودن ابزارهای شرکت و طبیعتا کاهش درآمد متصور از ابزارهای فروش است.

گردشگری

کرمان به دلیل موقعیت خاص تاریخی، جغرافیایی و فرهنگی خود همیشه به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری و توریستی ایران مطرح بوده و همه ساله میزبان تعداد فراوانی از گردشگران داخلی و خارجی است.گردشگران به فراخور نوع تفریحات و سرویس های مورد نیاز موجب رونق اقتصادی و گردش مالی بیشتر در استان کرمان می شوند.

سهم بازار هر شرکت پرداخت از تعداد تراکنش های کارتخوان فروشگاهی در استان کرمان

سهم بازار هر شرکت پرداخت از تعداد تراکنش های کارتخوان فروشگاهی در استان کرمان

سهم بازار هر شرکت پرداخت از تعداد ابزار کارتخوان فروشگاهی در استان کرمان

در این بخش به بررسی اطلاعات سهم هر یک از شرکتهای PSP از تعداد ابزار کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی در هر یک از استانهای کشور از جمله کرمان پرداخته می شود. جدول زیراطلاعات سهم بازار هر شرکت PSPاز تعداد کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی هر استان را نشان می دهد. همانگونه که مشاهده می گردد شرکتهای”کارت اعتباری ایران کیش”,”تجارت الکترونیک پارسیان”, “پرداخت الکترونیک سامان” و “بهپرداخت ملت” به ترتیب بیشترین سهم از بازار را از این منظر در اکثر استانهای کشور داشته اند.

سهم بازار هر شرکت پرداخت از تعداد ابزار کارتخوان فروشگاهی در استان کرمان

کارتخوان فعال سیستمی چیست؟

کارتخوان فعال سیستمی, ابزار پذیرشی است که توسط شرکت ارائه دهنده یخدمات پرداخت در پایگاه داده پذیرندگان ثبت شده و وضعیت فعالیت این ابزار در پایگاه اطلاعات “Y”ذکر شده است که بدان معناست که این ابزار آمادگی ارسال تراکنش به شبکه پرداخت را دارد.

موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی

این استان از شمال به استان‌های خراسان جنوبی و استان یزد، از شرق به استان سیستان و بلوچستان، از غرب به استان فارس و از جنوب به استان هرمزگان محدود می‌شود. براساس آخرین تقسیمات کشوری، استان کرمان دارای۲۳ شهرستان، ۷۰ شهر، ۵۳ بخش و۱۴۳ دهستان است. شهرستان‌های آن عبارت‌اند از: ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، رفسنجان، رودبارجنوب، ریگان، زرند، سیرجان، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کرمان، کوهبنان، کهنوج، منوجان، نرماشیر

تعداد سرانه تراکنش های کارتخوان فروشگاهی در استان کرمان

استفاده از ابزارهای پذیرشی که در انجام عملیات پرداخت الکترونیکی نیازی به ارائه فیزیک کارت بانکی ندارد(یعنی ابزارهای پذیرش اینترنتی و موبایلی) بر خلاف کارتخوان فروشگاهی لزوما به منطقه و یا استان خاصی تعلق نداشته و انجام تراکنش به وسیله این ابزارها (که هر یک از پذیرندگان آن به یک استان خاص تعلق دارند)از نقاط مختلف کشور امکان پذیر است. به همین دلیل شکل زیر به منظور نمایش تعداد سرانه تراکنشها صرفا برای ابزار کارتخوان فروشگاهی )که موقعیت محلی برای آن معنی دار بوده( در استانهای مختلف در نمودار زیرترسیم شده است.

تعداد سرانه تراکنش های کارتخوان فروشگاهی در استان کرمان

سرانه تعداد کارتخوان فروشگاهی در استان کرمان

سرانه تعداد کارتخوان فروشگاهی در استان کرمان

تعداد کارتخوان فروشگاهی فعال در استان کرمان

شکل زیر تعداد کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی در استانهای کشور را نشان می دهد و مبین آن است که همچنان بیشترین تعداد این ابزار با اختلاف زیادی نسبت به سایر استانها, در استان تهران توزیع شده است.و توضیع در استان کرمان نزدیک به استان گیلان است

تعداد کارتخوان فروشگاهی فعال در استان کرمان

طبق آمار منتشر شده تعداد کارتخوان در استان کرمان نزدیک به استانهای آذربایجان غربی گیلان و البرز است.

کرمان آینده

کلانشهر کرمان یکی از شهرهای در حال توسعه و با رشد سریع در ایران است و در سال‌های اخیر عملاً به عنوان مرکزیت جنوب شرق ایران شناخته شده و سالانه شاهد مهاجرت به خود است به‌طوری‌که طی سال‌های ۸۵ تا ۹۰ حدود ۱۰۰ هزار نفر به کرمان مهاجرت کردند و جمعیت آن نیز در سال ۱۴۰۴ به بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر خواهد رسید. در کلانشهر کرمان هم‌اکنون طرح‌های بزرگ شهری با سرعت بالا در حال اجراست.

منابع

گزارش اقتصادی شاپرک

ویکی پدیا

گزارش واحد فروش

اتاق بازرگانی کرمان

ثبت درخواست در لیست انتظار با وارد کردن ایمیل خود در فرم زیر ، هر زمان کالای مورد نظر شما در دسترس باشد از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.