8 باور غلط در مورد کارتخوان

8 باور غلط در مورد کارتخوان که فروشندگان کارتخوان تلاش دارند در ذهن شما ایجاد کنند.

1.کارتخوان گارانتی مادام العمر دارد

نه تنها کارتخوان بلکه هیچ دستگاه الکترونیکی در جهان وجود ندارد که گارانتی مادام العمر داشته باشد.پس مراقب کلاهبرداران باشید.

هر دستگاه الکترونیکی یا بر اثر استهلاک یا حادثه دچار آسیب خواهد شد. کارتخوان گارانتی مادام العمر دارد یعنی تا همیشه توسط فروشنده پشتیبانی می شود.

با کمی منطق متوجه می شوید که تمامی این کارتخوان ها خارج از ایران تولید می شوند و حتی تولید کننده خارجی خودش هم در خارج از ایران این ابزارها را مادام العمر گارانتی نمیکنه.

برای آگاهی از وضعیت گارانتی دستگاه خود می توانید در صفحه استعلام گارانتی کارتخوان با ورود شماره سریال کارتخوان از وضعیت گارانتی اطمینان حاصل نمائید.

2.باطری کارتخوان ۳ روز یا بیشتر کار می کند

8 باور غلط در مورد کارتخوان دومین مورد باور غلط در مورد باطری کارتخوان است.

باطری یکی از اقلام مصرفی دستگاه کارتخوان می باشد و مصرف آن بر اساس مصرف شما از کارتخوان تعیین می گردد.به طور مثال شما اگر با موبایل خود 1 ساعت فیلم برداری کنید باطری آن به مقدار قابل توجهی افت خواهد کرد.

لذا هیچ فروشنده ای نمی تواند مقدار نگهداری صحیح باطری در کارتخوان را تضمین کند.

برای آگاهی بیشتر از این باور غلط می توانید مطلب دیگری که قبلا در سایت در همین مورد نگارش شده است را مطالعه بفرمائید. باطری کارتخوان

3. کارتخوان اصلی کارتخوان تقلبی

کارتخوان یک ابزار با تکنولوژی بالاست و سخت افزار آن در شرکت های محدودی تولید می شود.

علاوه بر آن کارتخوان ها دارای مجوز های نرم افزاری و سخت افزاری خاص بین المللی هستند.

لذا کارتخوان تقلبی عملا وجود ندارد.یا اگر وجود داشته باشد صرفا شباهت ظاهری دارد و امکان اتصال به شبکه بانکی را نخواهد داشت.

گفتن این نکته ضروری است که مطالب بالا منافاتی با وجود کارتخوان بی کیفیت و با کیفیت ندارد.در حال حاضر 3 برند مطرح جهان Verifoneآمریکا ,Paxچین ,فرانسه Ingenico هستند.

ممکن است بر اساس انخاب شما یک کارتخوان از برندx با کیفیت تر از یک کارتخوان از برند Y باشد.

4. زمان تراکنش کمتر از ۱ ثانیه

سرعت هر کارتخوان سیار یا ثابت حداقل به 3 پارامتر در زمان تراکنش وابسته است.

این 3 پارامتر را در پائین ذکر می کنیم:

  • سرعت پاسخگوئی بانک صادر کننده کارت
  • سرعت پاسخگوئی شرکت پرداخت الکترونیک و همچنین شاپرک
  • سرعت انتقال اینترنت و کیفیت اتصال شما به شبکه

نتیجه اینکه اگر 3 پارامتر بالا در بهترین وضعیت خود باشند پاسخگوئی همه کارتخوان ها بالا و سرعت تراکنش همه آنها بسیار کم است و هیچ فروشنده ای دخل و تصرفی در این 3 پارامتر نمی تواند داشته باشد.

به همین دلیل این یک باور غلط است.

5.فعالسازی بدون مدارک

ممکن است در تماس با برخی از فروشندگان یا در برخی تبلیغات به وفور شاهد این ادعا باشید که دستگاه کارتخوان را بدون مدارک فعالسازی می کنند و در اختیار شما قرار می دهند.

بد نیست بدانید قوانین کشور برای احراز هویت و اهلیت و همچنین شناسائی درآمد برای مقاصد مالیاتی برای همه یکسان است.

به طور مثال دریافت کد پیگیری مالیاتی برای دریافت دستگاه برای همه الزامی است.اگر فروشنده ای از شما این مدرک را درخواست نکرد بی شک منتظر جرائم مالیاتی باشید.

این فروشندگان بدون اطلاع شما اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی با اطلاعات کذب می کنند و یا از مدارک جعلی برای فعالسازی کارتخوان شما استفاده می نمایند.

در صورت استفاده از مدارک جعلی شما مجرم محسوب خواهید شد

و در صورت تشکیل پرونده مالیاتی یا اطلاعات غیر واقعی کد ملی شما در اداره مالیات همواره در حال بدهکار شدن می باشد و ممکن است زمانی متوجه آن بشوید که خیلی دیر شده باشد.

بدهی مالیاتی متصل به کد ملی شما حتی پس از فوت از ورثه شما اخذ خواهد شد.

پس باور به فعالسازی کارتخوان بدون مدارک با مدارک جعلی و یا کسری مدارک ، یک باور غلط است که پیامدهای جدی به همراه خواهد داشت.

6.کارتخوان بدون نیاز به اینترنت

هر کارتخوانی به دلایل منطقی به اتصال شبکه نیاز دارد.

یک تراکنش مراحلی دارد که باید به صورت مستند در سرورهای مربوطه درج گردد.

به همین دلیل همه کارتخوان ها برای یک تراکنش نیاز به اتصال شبکه دارند.حالا این شبکه می تواند شبکه اینترنت سیار (سیم کارت) باشد وای فای باشد یا خط تلفن و اینترنت کابلی با مودم ثابت

تراکنش های آفلاین که در ایران در برخی مصارف مثل بلیط مترو و اتوبوس استفاده می شود در برخی تراکنش ها ازین قاعده مستثنی هستند.

نتیجه اینکه داشتن یک کارتخوان بدون اتصال به شبکه یک باور غلط است.

7.امکان کارت به کارت

از سال 1389 به دستور بانک مرکزی قانونگذاری و نظارت بر شبکه پرداخت کشور توسط شرکت شاپرک انجام می گردد.

در تاریخ نگارش این مطلب در تمامی مستندات منتشر شده از شرکت شاپرک امکان کارت به کارت در پایانه های فیزیکی کارتخوان غیر قانونی است.

لذا هیچ کارتخوانی امکان کارت به کارت مشابه دستگاه خود پرداز ندارد.

اما چطور این موارد در تبلیغات وجود داره و اصل داستان چیه؟

روی برخی دستگاه های اندروید امکان نصب اپلیکیشن ها یی مثل آپ و تاپ و … وجود دارد که فروشنده آن را به عنوان سرویس کارت به کارت به خریدار اعلام می کند.

این سرویس درواقع سرویسی است که همه روی مویابل خود به ان دسترسی دارند و مبدا انتقال وجه در آن همواره باید حساب خود را روی آن تعریف کند.

در سرویس کارت به کارت استاندارد(مشابه خود پرداز) حساب مبدا و حساب مقصد همواره متعلق به دو مشتری غیر مالک خود پرداز هستند.

این هم یک باور غلط دیگر است که در بسیاری از تبلیغات از آن استفاده می شود.

8.کارتخوان nfc و غیر تماسی

8 باور غلط در مورد کارتخوان و اما هشتم … کارتخوان ها با امکانات متنوع سخت افزاری توسط تولید کنندگان تولید می شوند.صفحات لمسی، اسکنر بارکد دو بعدی و سه بعدی، مکان یابی GPS، پرداخت های غیر تماسی با تکنولوژی NFC، بلوتوث،امکان ارسال پیامک و تماس تلفنی و ….

اما نکته مهم اینجاست که این انواع مختلف امکانات سخت افزاری تنها با نرم افزارهای طراحی شده بومی در ایران قابلیت استفاده خواهد داشت.این یعنی چی؟

این بدان معناست که ممکن است کارتخوانی که توسط شما خریداری می شود دارای بال پرواز هم باشد ولی تا زمانی که نرم افزار مرتبط با آن توسط شرکت های مرتبط طراحی و پیاده سازی نشود عملا بال پرواز هم بلا استفادست.

معمولا فروشندگان کارتخوان در مورد امکاناتی در دستگاه تبلیغات می کنند که عملا وجود یا عدم وجود آنها برای کاربر هیچ فرقی ندارد.

حتی ممکن است به دلیل وجود ابزارهای اضافه در استفاده از دستگاه مشکلات بیشتری را تجربه کنید و حتی باعث مصرف بیشتر باطری در کارتخوان شما شود.

وجود سخت افزار با سرویس های فضائی و غیر واقعی یک باور غلط است.لذا قبل از خرید به این موارد توجه کنید.

سرویس های کارتخوان بطور استاندارد پرداخت،موجودی،فروش شارژ و پرداخت قبض می باشد و هر چیزی بیش از آن(از جمله خدمات کارت وفاداری و باشگاه مشتریان-شارژ کارت بلیط-حسابداری-انبارداری -اسکن اثر انگشت-پرداخت غیر تماسی NFC و …) خارج از استاندارد بانکی و شبکه پرداخت است و صرفا توسط فروشنده یا شرکت های ثالث قابل انجام است.

در پایان توصیه می شود با خرید آگاهانه و دوری از باورهای غلط و حقه های تبلیغاتی دستگاه مناسب با کسب و کار خود را با قیمت مناسب خرید نمائید و از توجه کردن به تبلیغات کذب و غیر واقعی اجتناب نمائید.

کارتخوان جیبی مناسب کدام است؟

در حال حاضر وریفون کارتخوان جیبی ارائه نمی کند.

کارتخوان سیار دیجیکالا چگونه است؟

دیجیکالا کالای فروشندگان دیگر را می فروشد.لذا قبل از خرید نسبت به شناسائی فروشنده و اعتبار نماینده کسب اطلاع نمائید.فعالسازی این کارتخوان ها در شبکه رسمی انجام نمی شو یا با هزینه های هنگفتی انجام خواهد شد.

فروش آنلاین کارتخوان سیار چگونه است؟

برای خرید می توانید به وب سایت های رسمی فروشندگان کارتخوان وریفون Verifone.ir و یا محصولات پکس Paxservice.ir مراجعه نمائید.

کارتخوان لمسی

این نوع کارتخوان ها برای همه کسب و کارها مناسب نیست و فقط برای برخی توصیه می شود.قبل از خرید حتما از مشاوره استفاده کنید.

لیست قیمت دستگاه کارتخوان دیجی کالا چگونه است؟

مبالغ درج شده در سایت دیجی کالا هزینه خرید دستگاه بدون گارانتی و بدون فعالسازی است.گارانتی اصالت دیجی کالا 7 روز اعتبار دارد.

نمایندگی فروش دستگاه کارتخوان سیار کجاست؟

جهت خرید از نمایندگان رسمی به Paxservice.ir یا Verifone.ir مراجعه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت درخواست در لیست انتظار با وارد کردن ایمیل خود در فرم زیر ، هر زمان کالای مورد نظر شما در دسترس باشد از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.