عیب یابی کارتخوان

عیب یابی کارتخوان دستگاه شما بدلایل مختلفی ممکن است از وضعیت عادی خارج شده باشد و به همین دلیل قادر به سرویس دهی نباشد.

در این مطلب سعی شده بصورت خلاصه و دسته بندی شده مشکلات مرسوم و نحوه بر طرف کردن آنها ارائه گردد.

خرابی کارت خوان می تواند یکی از اتفاق های ناخوشایند در هر کسب وکار باشد. این روزها دستگاه های کارتخوان یا همان پوز pos مهم ترین ابزار دریافت پول از مشتریان هستند و هرگونه اشکال در این دستگاه ها می تواند ضمن ایجاد وقفه در دادوستد هم فروشنده و هم خریدار را با مشکلات بسیار مواجه کند. از همین رو پشتیبانی، تعمیر و رفع عیب پوزهای ثابت و سیار از مهم ترین دغدغه های شرکت است.

کارتخوان روشن نمی شود

برای عیب یابی کارتخوان اتصالات برقی دستگاه شامل آداپتور،کابلهای واسط،پریز برق ،باطری و سوکت محل اتصال آداپتور به کارتخوان را بررسی نمائید.

معمولا در قالب دستگاه های کارتخوان دکمه سبز جهت روشن کردن و دکمه قرمز جهت خاموش کردن است.ممکن است در برخی دستگاه ها یک دکمه اختصاصی قرمز رنگ تعبیه شده باشد که هم جهت روشن کردن و هم جهت خاموش کردن کارتخوان استفاده می شود.بر اساس مدل دستگاه جهت روشن یا خاموش کردن کارتخوان ممکن است نیاز باشد که دکمه مربوطه را چند ثانیه ممتد فشار دهید.

 کارتخوان های وریفون با فشار دکمه سبز ۱۰ ثانیه ممتد روشن و با فشردن ممتد 10 ثانیه دکمه قرمز خاموش می شوند‌.

در کارتخوان های سیار ، در صورتی که دستگاه تا زمانی که به آداپتور و برق متصل است روشن میماند و به محض قطع اتصال برق ، دستگاه خاموش می شود به احتمال زیاد باطری شما آسیب دیده است یا به پایان عمر مفید خود رسیده است.برای اطمینان حداقل 10 ساعت دستگاه را به شارژر متصل کنید و مجددا تست کنید.در صورتی که مشکل همچنان باقیست نسبت به سفارش یک باطری کارتخوان جدید اقدام نمائید.

کارتخوان بصورت عادی روشن می شود ولی امکان تراکنش موفق ندارد.

برای عیب یابی کارتخوان از خطای نمایش داده شده عکس بگیرید در صورت تماس با کارشناسان این عکس مورد نیاز شما خواهد بود.

از وجود رول کاغذ در دستگاه اطمینان حاصل نمائید

در ساعت های مختلف مجددا تست کنید.در بسیاری از موارد ممکن است در لحظه تراکنش اتصال به اینترنت در دسترس نباشد و یا شبکه شرکت پرداخت دچار اختلال موقت باشد.

خطا : عدم ورود به سیستم

برای پیگیری این خطا با شرکت پرداخت مورد نظر تماس بگیرید ،توجه کنید شماره پشتیبانی شرکت پرداخت زیر همه رسید های دستگاه چاپ می شود.

اتصال کارتخوان به شبکه

از اتصال کارتخوان به شبکه اطمینان حاصل کنید.برای این کار

  • از نمایشگر وضعیت آنتن در صفحه نمایش کمک بگیرید.
  • وضعیت سیم کارت را در یک گوشی تلفن همراه بررسی کنید و از دسترسی به اینترنت اطمینان حاصل نمائید.
  • در صورت لزوم با شرکت پرداخت خود که شماره پشتیبانی آن زیر همه رسیدهای پوز چاپ می شود تماس بگیرید.
دلایل مرسوم در دسترس نبودن شبکه
  • ممکن است تلفن قطع باشد
  • ممکن است سیمکارت فاقد شارژ ریالی باشد
  • ممکن است آنتن اپراتور در منطقه جغرافیایی شما در دسترس نباشد
  • در دستگاه های سیار بهتر است از سیم کارت های صفر استفاده نمائید چون همزمانی تماس ورودی و پیامک ها ممکن است ارتباط اینترنتی شما را در زمان تراکنش مختل نماید.
  • ممکن است بسته اینترنتی شما به اتمام رسیده باشد
  • ممکن است سیمکارت در محل مناسب قرار نگرفته باشد.از استفاده از سیمکارتهای پانچ شده اکیدا خودداری فرمائید.سطح فلزی سیمکارت باید با پین های محل قرارگیری سیمکارت روی دستگاه در تماس باشد.به گوشه سیمکارت جهت جایگذاری صحیح دقت نمائید.
  • ممکن است پین های محل اتصال سیمکارت به دستگاه آسیب دیده یا شکسته باشد / دستگاه شما باید به مرکز تعمیرات کارتخوان ارسال شود.
  • شبکه شرکت پرداخت دچار اختلال شده است /  مجددا در ساعت های دیگر تست کنید.
  • کارتخوان فاقد شارژ کافی باطری است / کارتخوان را به آداپتور متصل نمائید.

روشن می شود ولی پیام خطا نمایش می دهد و بطور کامل بارگذاری یا لود نمی شود.

  • از خطای نمایش داده شده عکس بگیرید
  • در این حالت صفحه اصلی با لوگو شرکت پرداخت نمایش داده نمی شود.
  • باطری داخلی کارتخوان نیاز به تعویض دارد / برای اینکار نسبت به اخذ پذیرش از مرکز تعمیرات کارتخوان اقدام نمائید.
  • دستگاه شما در این حالت اصطلاحا تمپر شده است برای حل این مشکل دستگاه باید به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری مورد بررسی قرار گیرد.برای اینکار اقدام به اخذ پذیرش از مرکز تعمیرات کارتخوان فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: این محتوا مورد حمایت قانون کپی رایت است